• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Hosszú várakozás után végre megérkezett a Ferrari első SUV modellje, ami a gyártó szerint nem is SUV. Mutatjuk, hogy mit lehet tudni róla.

© Ferrari

A Porschének, a Maseratinak, a Lamborghininek és az Aston Martinnak is nagyon bevált a szabadidő-autóik piacra dobása, és mivel SUV-jeikkel jelentősen növelték az eladásaikat, logikus lépés, hogy a Ferrari is beszáll ebbe a szegmensbe is. Ugyanakkor a Ferrari Purosangue bemutatóján Benedetto  Vigna, a Ferrari vezérigazgatója kérte, hogy ne nevezzék SUV-nak az első ötajtós Ferrarit, amely szerintük saját kategóriát teremtett.

© Ferrari

A gyártó vezető dizájnere, Flavio Manzoni műalkotásról beszélt a Purosangue formája kapcsán, és vitathatatlan, hogy mutatós és karakteres külsőt kapott. A méretei sem nevezhetők kicsinek a 4,97 méter hosszú, 2,02 méter széles, 1,58 méter magas és 3,01 méteres tengelytávolságú autónak, de nem olyan brutálisan nagy, mint az 5,34 méteres Rolls-Royce Cullinan. Az ajtók egymással szemközt nyílnak, a hátsó ülésre való beszállás megkönnyítése érdekében. Négy fő számára alakítottak ki kényelmes utasteret, a csomagtér 473 literes és bővíthető a hátsó ülések síkba döntésével. Szögezzük le, hogy a Purosangue a hétköznapok igényei szempontjából az eddigi legpraktikusabb Ferrari.

© Ferrari

Szó sincs hibridről

A Purosangue első tengelye mögött egy újonnan fejlesztett 65 fokos hengerszögű V12-es szívó benzinmotor található, mindenféle elektromos rásegítés nélkül. A transaxle módon való beépítésnek hála (ami a GTC4 Lussóénak egy továbbfejlesztett változata), egy plusz kihajtással az első kerekeket is hajtja 80 km/óra alatt, a hátsó kerekekhez egy nyolcfokozatú duplakuplungos automatán keresztül jut az erő. Ötödik fokozat fölött mindenképpen leold az összkerék, csak hátul hajt az autó.

© Ferrari

© Ferrari

© Ferrari

Jó hír a sebesség szerelmeseinek, hogy a Purosangue a világ legerősebb SUV-jaként épp olyan gyors, mint a Ferrari sportautói. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, 10,6 másodperc alatt éri el a kétszázas sebességet, a végsebessége 310 km/óra feletti.

A Purosangue belülről is gyönyörű.

A műszerfal érdekessége, hogy nincs középső érintőképernyője, viszont az anyósülés oldalára is került kijelző. Mivel szinte mindenki a telefonja navigációját használja, ezért navigációt nem építettek be. Van viszont benne – először a Ferrari történetében lejtmenet-vezérlő, és még annyi más vezetéstámogató rendszer, hogy felsorolni is hosszú lenne.

© Ferrari

© Ferrari

© Ferrari

A mintegy 390 000 eurós (155 millió forint) Ferrari Purosangue első példányait az ígéretek szerint 2023 tavaszán vehetik majd át a megrendelők.

 

2022-09-18
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.