• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

A hét autója kétségtelenül ez a lenyűgöző 1938-as Bugatti Type 57C Atalante, amelyért akár 3,4 millió dollárt is adhatnak az aukción.
Ez a különleges autó fölöttébb izgalmas életutat tudhat magáénak, érdemes ebbe betekintenünk! Egy kis időutazásra invitálunk.

@ Bonhams

A Bugatti fennállásának ideje alatt sok különleges közúti és versenyautót épített, de csak kevés annyira különleges van közöttük, mint a szóban forgó Bugatti Type 57C Atalante. 1935 áprilisától 1938 decemberéig mindössze 33 darab Type 57 alvázat szereltek fel a lélegzetelállító Atalante karosszériával. Cikkünk főhőse a- az 57767 alváz számú példány – a 31. volt ezek közül; ez a szám ott díszeleg a motorháztető belső oldalán, a csomagtartón lévő faanyagra gravírozva, és megtalálható krétával írva a műszerfal hátulján is.

@ Bonhams

@ Bonhams

Azt is tudni kell, hogy a 33 darab Atalante karosszériás alvázból csak 16 kapott alumínium karosszériát; és a 33-ból csak 5 volt gyári kompresszoros. A közös keresztmetszet még kisebb: mindössze három Atalante alvázat szerelt fel a gyár alumínium karosszériával és kompresszorral is; és nyilvánvaló módon ez a három autó a legkönnyebb és a leggyorsabb a Type57 modellek között. A kompresszornak hála a motor nagyjából 210 lóerős volt, így ezek az autók a 193 km/órás sebességet is el tudták érni, ami manapság nem nagy szám, de akkoriban a legtöbb autó ennek a sebességnek a felére sem volt képes. Nem véletlenül volt a Type 57 sikeres a versenyeken is, 1937-ben és 1939-ben is győzedelmeskedett a Le Mans-i 24 órás versenyen és több világrekordot is felállított.

@ Bonhams

Az autót 1938. szeptember 6-án rendelte meg a gyártótól Albert Cahen úr egy Bugatti Type57 Ventoux-szal egyetemben. Feltételezhetően a Ventoux-t  Cahen úr a hétköznapi útjaira szánta, míg a kompresszoros Atalante a hosszú utak gyorsabb megtételére szolgált. Albert Cahen december 10-én kapta meg gyönyörű új Atalante-ját, királykék színben, havannai bőrrel borított ülésekkel. 116 160 frankos árat fizetett érte, ennyiből akkoriban négy Citroën Traction Avant is vásárolhatott volna, úgy, hogy közben még egy kellemes, hosszabb Côte d’Azur-i nyaralásra is maradt volna pénze.  De Mr. Cahen megengedhette magának új és drága játékszerét, hiszen egy nyereséges kávépörkölő üzem tulajdonosa volt.

Egyébként az autót bemutatták a Bugatti standján az 1938. októberi Párizsi Szalonon, úgy, hogy vélhetően még nem volt teljesen kész. Sajnos Cohen úr nem élvezhette sokáig gyönyörű autóját, mert 1939. szeptember 1-jén Hitler megszállta Lengyelországot, és az autót elszállították.

Feltételezések szerint a háború idejére a Bugatti tárolta telephelyén, majd 1948 októberében ismét bemutatták a Párizsi Autószalonon.

@ Bonhams

Mivel a párizsi regisztrációs archívum megsemmisült, ezért az 1949-től 1952-ig tartó időszakban semmit nem tudni az autóról. 1952-1954-ben többször is gazdát cserélt, és 1954 augusztusában vásárolta meg Jean Piger, aki a következő hatvan évben meg is tartotta. Piger egy nagy francia energiacégnek dolgozott, és sok-sok éven át használta az autót. Később egy, a telkén lévő fűtött istállóban tárolta, egy Mercedes 300SL és egy Jaguar E-type társaságában.

@ Bonhams

@ Bonhams

2014-ben Jean Piger eladásra kínálta az autót, de ekkorra Piger már annyira emberkerülő lett, hogy egyetlen vevő sem nézhette meg az autót a vásárlás előtt. Így is gazdára talált, új tulajdonosa Henri Chambon bár soha nem látta az adásvétel előtt, de egy barátja, aki évekkel korábban megvizsgálta az autót, azt tanácsolta neki, hogy vegye meg. Így az Atalante végre elhagyhatta az istállót, amelyben hosszú évekig dekkolt. Elküldték egy francia Bugatti specialistának, azzal az utasítással, hogy tisztelettel bánjon vele, ne változtasson az autó eredeti paraméterein, csak hozza rendbe a mechanikát, tisztítsa meg, hogy eredeti formájában tündökölhessen.

Ekkorra már nem az eredeti színében pompázott az autó: fekete alapszínét a ’40-es évek elején kapta, és az istállós Piger a hagyományos Atalante stílusban sárgára festette az oldalait.

@ Bonhams

A belső tér megőrizte eredeti gyári állapotát, beleértve a műszerfalat és az ülések bőrét is. Sok-sok alkatrész vagy eredeti, vagy a negyvenes évek végén cserélték. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez az autó egyedülálló mind a származását, mind a történetét, mind a hitelességét tekintve. Ráadásul azon kívül, hogy a legritkább Atalante specifikáció szerint készült, azt is tudni kell, hogy a megmaradt Atalanták közül egyetlen másik autó sem őrizte meg ilyen mértékben eredeti állapotát.

@ Bonhams

@ Bonhams

@ Bonhams

@ Bonhams

Épp ezért nem csoda, hogy nagy érdeklődés övezi a Bonhams augusztus 19-i aukcióját, ahol első alkalomra kínálják a 31-es számú Bugatti Type 57C Atalante-t nyilvánosan eladásra, méghozzá a dokumentációival együtt, és itt ne csak a szervizkönyvre gondolj, hanem például Ettore Bugatti gyári leveleire és Pierre-Yves Laugier márkaszakértő jelentésére.

Mondanunk sem kell, az eladási ár magas lesz: 2,8 és 3,4 millió dollár közé saccolják ennek a csodás az Atalante-nak az értékét.

2022-07-29
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.